본문 바로가기
카테고리 없음

“Sales worth hundreds of millions of dollars even in a recession”… The owners of Daebak restaurants are still doing well these days.

by 음식꾼 2024. 1. 2.

“Sales worth hundreds of millions of dollars even in a recession”… The owners of Daebak restaurants are still doing well these days.

Baek Jong-won's touch attracted 100,000 people at once

Recently, a unique experiment by Baek Jong-won, CEO of The Born Korea, attracted attention. I started the ‘Market Project’ in my hometown, Yesan-gun, Chungcheongnam-do.

This is a project designed by CEO Baek himself to revitalize the Yesan market, which has seen a decline in population and an aging population.

Now, one month since the project began in earnest, the number of visitors to the five project stores opened in Yesan Market is estimated to have exceeded 100,000.

It is said that other local governments are also looking for this place to benchmark.

CEO Baek Jong-won is now known as the godfather of the Korean restaurant industry. The Born Korea is one of the largest franchise companies in Korea.

The Born Korea has over 20 franchise brands, and they are all famous. However, following in his footsteps, there are also masters of the trade who are called the second Baek Jong-won.

From the hidden powerhouse that appeared in the alley restaurant where CEO Baek appeared, to the successful people who built their own know-how by running stores one by one like CEO Baek. Let’s take a look at the four masters of the business who are called the next Baek Jong-won.


‘The Second Baek Jong-won’ Representative BEST 4

1. Onsen Tendong – CEO Kim Seon-young

Onsen Tendong is a restaurant that became a hot topic after appearing on Baek Jong-won's Alley Restaurant Incheon Sinpo Market episode in 2018.

Originally, it appeared in alley restaurants as a small food truck, and began to attract attention as it was praised for making excellent food at reasonable prices.

The small food truck has now expanded to about 40 stores. CEO Sunyoung Kim has now become the head of a franchise company in name and reality.


2. Yeondon - CEO Kim Eung-seo

Kim Eung-seo, CEO of Yeondon, appeared on Baek Jong-won's Alley Restaurant program in 2018. At the time, the store also received a lot of attention as it received rave reviews from CEO Baek.

After the broadcast of the program, a huge crowd gathered at the small restaurant, causing complaints from local residents.

This restaurant later moved to Jeju Island and opened a new branch, and has continued to be so successful that even today you have to wait all night to eat there.

Currently, together with CEO Baek, we are creating a new brand called Yeondon Volkatsu and growing it into a franchise chain. Last year, we opened stores overseas, including in Japan and the Philippines.


3. People’s Restaurant Kim Il-do – CEO Kim Il-do

CEO Kim Il-do currently owns a total of eight food brands, starting with a tripe restaurant with the common name ‘Famous Gopchang House’ in 2010.

He started off running a tripe restaurant with an income of just 3,700 won, and through trial and error, he has now become the head of eight brands with annual sales of 10 billion won.

We are successfully leading food brands of various genres, including tripe, dakgalbi, and meat restaurants.

It is characterized by operating direct stores rather than franchises.


4. Choi Dining - CEO Choi Seok-min

CEO Seok-min Choi started out by running a small cafe in the basement and is currently leading over 100 stores of 10 brands.

He started a business with no capital, running a cafe that was not doing well, and has now gone on to launch hit brands such as Cho Dining and Dongbaek Katsu. He is currently said to be earning more than 8 billion won in annual sales.


The reality of starting a business for office workers is...

If you look into the office worker community, you can see that many office workers are also interested in starting their own business.

People are considering starting their own business for a variety of reasons, from feeling that their work life is not suited to them or to the prospect that it will be difficult to live comfortably with the money they currently earn at their company.

But if you know it, starting a business is a battle where the chances of failure are higher than success.

Just by looking at self-employment statistics, you can see that the number of business closures is significantly higher. In this age of information overflow, it is not difficult to find information about starting a business. However, starting a business requires more detailed research and consideration.


Know-how to exceed 8 billion won in annual sales even in Kosi-guk

These days, taste is just basic. Service, cleanliness, and what kind of experience and fun it will provide are also very important.

SPM CEO Choi Seok-min, who currently runs 10 brands, said that when he only dreamed of starting a business, he was able to learn a lot from meeting with many senior entrepreneurs and experts he met while attending various meetings and studies.

He says that the indirect experience and know-how he gained through meeting, and the direct experience he gained while doing business and running a store, are the assets that have made him who he is today.

Thanks to these efforts, he says he always opens a new brand or store with 99% confidence. He emphasizes that when you start with the smallest effort and consistently challenge yourself, you will see a path.


Start with this small effort, meeting with CEO Choi Seok-min. You can proceed with the entire process, from start-up items to location selection, menu development, and store opening, through direct consultation with CEO Choi Seok-min.
 
There will soon be an opportunity to receive restaurant business know-how and start-up consulting shared directly by CEO Seok-min Choi. If you are interested in starting a business, achieve big results with small efforts.